زندگی سگ و گربه

آبخوری اتوماتیک گربه و سگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

آبخوری اتوماتیک گربه و سگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

این یک واقعیت شناخته شده است که گربه ها آب زیادی نمی نوشند، به همین دلیل است که بسیاری از آنها مستعد ابتلا به بیماری های کلیوی هستند. بهترین راه برای جذاب کردن آب برای گربه ها این است که آن را سرد و تازه سرو کنید، اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ حتی اگر روزی چند بار آب گربه را عوض کنید، باز هم زمان کافی برای گرم شدن گربه را می دهد.

اگر می‌خواهید آب گربه‌تان را همیشه برای نوشیدن آماده نگه دارید، فواره گربه را امتحان کنید! اگر می‌خواهید گربه‌تان را به برترین فواره‌ی موجود در بازار بخرید، با فواره‌های گربه‌ای گلاسیر پوینت همراه شوید! در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد فواره های گربه و آنچه که Glacier Point را متمایز می کند بدانید.

آبخوری گربه و سگ چیست؟

آبخوری های گربه و سگ مخزن و یا حوضچه های آبی برای گربه ها هستند که جریان مداوم آب سرد را فراهم می کنند. آنها می توانند مستقیماً از حوض آب که شبیه به یک کاسه کلاسیک است بنوشند یا می توانند قسمت روان آبنما را انتخاب کنند. آیا تا به حال آب خوردن گربه خود را از شیر آب دیده اید؟ دقیقاً به این دلیل است که گربه ها از جریان آب لذت می برند.

یکی دیگر از جنبه های مهم دمای آب در آبخوری اتوماتیک است. آب نه تنها به سبک جذاب تری ارائه می شود، بلکه در دمای مطلوب نیز سرو می شود. این باعث می شود گربه شما آب بیشتری بنوشد و همچنین بهترین ویژگی های آب را حفظ می کند.

آبخوری های اتوماتیک گربه و سگ نقطه یخی نیز آب را فیلتر کرده و آن را از طریق لوله های با کیفیت بالا عبور می دهند. محصولات فینکی از مواد ایمن ساخته شده است که از رشد باکتری های ناخواسته جلوگیری می کند. به این ترتیب، گربه شما می تواند مطمئن ترین آب ممکن را بنوشد.

چرا دما اینقدر مهم است؟

آیا تا به حال از یک بطری آبی که در یک روز آفتابی در ماشین شما بوده نوشیدند؟ پاسخ شما به احتمال زیاد منفی است. گزینه دیگر این است که بله، اما من واقعاً ای کاش این کار را نمی کردم. آب گرم اصلا اشتها آور نیست و هر چه گرمتر شود هم برای انسان و هم برای گربه جذابیت کمتری دارد. دما یکی از عوامل کلیدی دخیل در کیفیت آب است و به همین دلیل است:

دما تعیین می کند که چقدر آب می تواند احساس تشنگی را از بین ببرد

گربه ها هم مثل ما وقتی احساس تشنگی می کنند آب می نوشند. تفاوت این است که آنها احتمالاً قبل از اینکه واقعاً بنوشند، مدتی بیشتر صبر کنند. هنگام نوشیدن، داشتن آب سرد تازه بسیار مهم است، در غیر این صورت احساس تشنگی در آنها وجود خواهد داشت. و در حالی که ممکن است فکر کنید که این باعث می شود گربه آب بیشتری بنوشد، در واقعیت، آنچه اتفاق می افتد دقیقا برعکس است. گربه ها سرسخت هستند و منتظر می مانند تا آبشان عوض شود.

دما می تواند بر طعم آب تأثیر بگذارد

آب سرد همیشه طعم بهتری نسبت به آب گرم دارد. طبق گفته بنیاد آب آشامیدنی ایمن، دمای مطلوب برای آب آشامیدنی 60 تا 61 درجه فارنهایت است و تا دمای 66 درجه فارنهایت در محدوده قابل قبول است. اما چرا آب گرمتر از 66 درجه فارنهایت جذاب نیست؟ و چرا آب 61 درجه فارنهایت بهتر از آب 66 درجه فارنهایت است؟ یکی از عناصر کلیدی طعم است.

با گرم شدن آب، می توانید هر عنصر خاکی، گل آلود، کپک زده یا کپک زده را در آن احساس کنید. وقتی آب سرد می شود طعم آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. آب در واقع بی بو و بی مزه است. در مورد طعم، مطمئناً به منبع آب بستگی دارد. به عنوان مثال، آب لوله کشی طعم تندتری نسبت به آب بطری خواهد داشت.

دما می تواند بر میزان ایمن بودن آب تأثیر بگذارد

دمای آب تعیین کننده نوع باکتری و سایر موجودات زنده در آن است. با گرم شدن آب، محیط برای رشد باکتری ها مساعد است. علاوه بر این، آبی که در یک کاسه گربه در تمام روز روی زمین خوابیده است، محیط مناسبی برای شروع پرسه زدن باکتری ها در اطراف است. اینجاست که فواره گربه واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند زیرا آب را خنک نگه می دارد و آب را همیشه در جریان نگه می دارد.

فوایدی که آبخوری اتوماتیک گربه و سگ دارند

فواره های گربه و سگ آب را برای گربه شما جذاب تر می کنند، اما نوشیدن آن را ایمن تر نیز می کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، ویژگی های آب سرد نسبت به آب گرم برتری دارد. آب سرد در متابولیسم گربه شما فعال تر خواهد بود و همچنین دارای غلظت بیشتری از اکسیژن محلول خواهد بود.

در مورد تمایل گربه به بیماری کلیوی، نوشیدن مقدار مناسب آب با کیفیت بالا می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد، بنابراین فواره های گربه سرمایه گذاری برای آینده گربه شما هستند زیرا در واقع می توانند از آن جلوگیری کنند.

مصرف آب همچنین در روند بهبودی گربه های مبتلا به بیماری کلیوی و همچنین بسیاری از بیماری های دیگر مانند دیابت یا پرکاری تیروئید حیاتی است. متقاعد کردن گربه های بیمار برای نوشیدن آب به اندازه کافی پیچیده است، اما استفاده از آب تازه سرد ممکن است در واقع تفاوت ایجاد کند.

انواع آبخوری اتوماتیک گربه و سگ گروه فینکی
آبخوری گربه‌ و سگ فینکی یک نوع را با ۲ نوع رنگ ارائه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *